Симон Грабовац, уредник
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 2. ИНФАНТ-а, Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
I/ Перформанс деведесетих –
сцена и ван ње
Мишко Шуваковић: Постмодерни перформанс
Дубравка Ђурић: Перформанс и поезија
Нела Антоновић: Комуникација невербалних експресија уличног перформанса
Ентони Хауел: Симулирање или понављање
Владимир Копицл: Технологија и минимализам: спектакл без глумца
Александар Давић: Перформанс и видео уметност
Андреј Тишма: Уметник њим самим
II/ Ново позориште – позориште завођења
Катарина Пејовић: Љубав и Држава – неколико визија смрти театра данас и овде
Марко Кошник: Принципи интерактивног дела
Јадранка Анђелић: Паралелни свет новог театра
Дијана Милошевић: Ново позориште – пут трансмисије енергије
Рок Вевар: Тело у античкој Грчкој
Дивна Вуксановић: Телесне стратегије театра
(теоријски приступ тзв. постмодерном театру)
Ксенија Радуловић: Заводљивост старе музике
Зоран Р. Поповић: Језик театра
Александра Ђуричић: Ново музичко позориште
Културни центар Новог Сада, 1997.
Симон Грабовац, уредник
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 3. ИНФАНТ-а, Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
Симулација и атракција: границе новог театра
Владимир Копицл: Постхуманистичка сцена: од тела ка машини
Александра Ђуричић: Оглед о границама играчког позоришта
Зоран Р. Поповић: Увод у трећи живот
Позориште и (његове) протезе
Мишко Шуваковић: Метафизика и историја протезе у западном театру
Игор Марковић: Значај интеракције човјек/строј
Публика у позоришној машини
Дивна Вуксановић: Публика у позоришној машини: ка новој субјект-објект релацији
Горан Гоцић: Журналистика против есејистике
критика против публике
Симон Кардум: Шта је уметност?
Мартина Улманова: Публика у позоришту
Проширена сцена, (пара)театар, катарза
Балинт Сомбати: Уметнички перформанс: уметност живости и номадизма
Александар Милосављевић: Протест као театар
Ксенија Радуловић: Између стварности и игре
Андреј Тишма: Духовно зрачење перфомера
Културни центар Новог Сада, 1998.
Симон Грабовац, уредник
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 5. ИНФАНТ-а, Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
Мишко Шуваковић: Деконструкција драмског текста – око нултог ступња текста у театру и перформансу
Дивна Вуксановић: Уметност у опседнутим градовима “бела застава” позоришног језика: игра конвенција и (само)деструкције
Зоран Р. Поповић: Пејсаж после битке или о позоришту накнадне свести
Владимир Копицл: Фројд обнове – постизградње: наставак пре почетка
Александар Милосављевић: Нулта тачка наше позоришне стварности
Зорица Јевремовић: Нулта тачка: лично искуство – документи
Ксенија Радуловић: О неким тешкоћама формулисања новог у нашем позоришту
Милан Мађарев: Ратна психодрамска радионица
Небојша Броцић: Нулта тачка – стратегије постанка
Јанко Љумовић: алтернатива, агитпроп или нешто треће
Марина Миливојевић-Мађарев: Нулта тачка
Александра Ђуричић: Позориште накнадних слика – између жељеног и реалног
Културни центар Новог Сада, 2000.
Симон Грабовац, уредник
Специјално издање часописа за књижевност и теорију ПОЉА
Јадранка Анђелић: Ка другачијем театру?
Слободан Бештић: Ка другачијем позоришту
Боро Драшковић: Према друкчијем позоришту
Симон Грабовац: Ка другачијем театру
Александар Младеновић: Освешћивање позоришног бића
Зоран Р. Поповић: Шта је било с позориштем, сире?
Вељко Радовић: Нема духа процењивања у нашем театру
Мишко Шуваковић: Питања о театру у кризи или зашто теорија!?
Ана Вујановић, Бојан Ђорђев: Теоријска пракса и уметничка продукција – од конфронтације до интерпроизводње
Дивна Вуксановић: Проширене сцене театра
Културни центар Новог Сада, 2003.
Након сваког фестивала ИНФАНТ објављују се зборници радова са међународних симпозијума. Почевши од првог броја, сва издања имају јединствен назив „Стратегије новог театра“ и поднаслов који представља мото фестивала под којим се одвијао као и исту ликовну и техничку опрему која подразумева објављивање на српском и енглеском језику.
Зборник број пет има, заправо, поднаслов као и уводни текст Зорана Р. Поповића, „Позориште-феномени-последице“, који покушава да покрене питања места позоришта у односу на актуелне културолошке феномене. Поред њега, у зборнику број пет објављени су и текстови Иване Вујић, Ане Вујановић, Андреа Велфинга, Дијане Милошевић, Неле Антоновић, Ивана Правдића и Сање Крсмановић Тасић.
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 13. ИНФАНТ-а,
Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
„Позориште-феномени-последице“
Приредио: Симон Грабовац
Зоран Р. Поповић: Позориште-феномени-последице, упитник за даља позоришна преиспитивања
Ивана Вујић: Дигитополис, природно позориште Оклахоме и Ружичасто дете
Ана Вујановић: Не сасвим западна, не управо источна сцена; неколико критичких теза о савременој плесној сцени у Србији
Andre Wuelfing: Шта је ново у театру?
Дијана Милошевић: Позориште као успостављање нити сећања
Нела Антоновић: Будућност разбијеног огледала у паралелној позоришној причи
Иван Правдић: Дизајн времена, практикум медијске и живе драматургије
Сања Крсмановић Тасић: Театар истине – или зашто позориште још увек има шансе
Цртање позоришта
Културни центар Новог Сада, 2008.
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 14. ИНФАНТ-а,
Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
„Трансмедијални театар“
Приредио: Симон Грабовац
Ивана Кроња: Позориште и масовни медији: ка трансмедијалном театру
Зоран Р. Поповић: Према другачијем распореду стварности
Драган Радованчевић: Трансмедијални театар
Нела Антоновић: Трансмедијални театар и трансмедијална критика
Иван Правдић: Трансмедијални театар–Узроци и поступци
Никола Николић: Радионица–Урбана сценографија
Дијана Милошевић: Подизање вела: шта су нам то урадили?
Сања Крсмановић Тасић: Глумац савременог театра XXI века: улоге и одговорности
Културни центар Новог Сада, 2008.
ЕКСПЛОЗИВНА РЕПРЕЗЕНТАТИВНОСТ
Културни центар Новог Сада октобра прошле године приредио је скуп на којем је тема била „Дијалог о фестивалима“. Недуго затим, пред публиком је истоимена књига у издању КЦНС за коју се као аутор пројекта и уредник потписује Симон Грабовац. Он у уводном тексту објашњава да на озбиљнији дијалог о фестивалима просто приморава чињеница да је у нашем културном амбијенту на делу права експлозија манифестација тог типа. Грабовац указује да поред добре стране (релевантности, успешности, теоријских помака) феномен (експлозије) фестивала има и наличје (финансијске диспропорције, квалитативна шароликост, не-интегрисаност)…
И. Бурић
Дневник, 23.03.2009.
Један од аутора текстова у овој књизи је архитекта Радивоје Динуловић, који се у њему бавио јавним простором као фестивалском позорницом. Динуловић је јуче указао на неке од дилема које се испостављају у њиховој интеракцији, као што је, рецимо, питање начина на који се јавни догађаји односе према градском простору. О томе говоре и неки други текстови у овом зборнику посвећеном фестивалима, из које је Динуловић издвојио прилоге Јована Ћирилова и Милене Драгићевић-Шешић. У „Дијалогу о фестивалима“ објављени су и текстови Јелене Јанковић, Срђана Вучинића, Симона Грабовца, Димитраија Вујадиновића, Дијане Милошевић и Милована Здравковића.
Н. Пејчић
Дневник, 27.02.2009.
приредио: Симон Грабовац
…„Распад и мрвљене заједничке државе значио је укидање свих релевантних разлога за постојање оваквог фестивала осим једног: уметничког. Осећајући озбиљност проблема већ деведесет и четврте одржани фестивал je носио име Фестивал новог театра. То је био први корак ка трансформацији Малог позорја у нешто другачији (интернационални) и са богатијим пратећим програмима, али у суштини, исти фестивал који треба да окупља, промишља и вреднује алтернативни, истраживачки и, уопште, другачији театар. Поред жеље и унутрашњег културног налога запослених у Културном центру да се подигне програмски и продукцијски квалитет и тако створи један релевантан позоришни фестивал у и за овај део Европе и потребе да се отвори нови такмичарски и стваралачки полигон за наше младе, и све оне друге, истаживачки расположене, позоришнике, он је требало да значајно покрене и подржи стваралачки и критички дух младих стваралаца и да их едукује за различите облике и могућности стваралачких приступа и позоришних техника. Фестивал је требао да има све оне битне аспекте који му дају пуни смисао: селектора, уметнички одбор, округле столове, симпозијуме, да буде такмичарски, и да прати и презентује трендове у свим граничним областима других уметности: ликовној, филмској, видео… медијима.“…
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 36. ИНФАНТ-а Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
Приредио: Симон Грабовац
Зоран Р. Поповић: АВАНГАРДА. РЕКОНСТРУКЦИЈА
Ана Тасић: ИСТОРИЈСКЕ АВАНГАРДЕ И ПОСТДРАМСКО ПОЗОРИШТЕ
Ивана Вујић: НОВО ПОЗОРИШТЕ И АВАНГАРДА У СРБИЈИ
Влатко Илић: КАКО ДИСЦИПЛИНА ПАМТИ?
Дијана Милошевић: ФЕНОМЕН ТРАЈАЊА – ПОЗОРИШНА ЛАБОРАТОРИЈА КАО МОГУЋИ МОДЕЛ УМЕТНИЧКЕ ЗАЈЕДНИЦЕ
Ивана Кроња: АВАНГАРДНИ ФИЛМ КАО УМЕТНИЧКО НАСЛЕЂЕ ХХ ВЕКА
Културни центар Новог Сада, 2010.