ПРОГРАМ / ИСТОРИЈАТ / АРХИВА / ИЗДАВАШТВО / СПОНЗОРИ / БИЛТЕН / КОНТАКТ / НАГРАДЕ
ПЛИВАТИ УЗ РЕКУ
Театар Мимарт, Србија

Концепт и режија: Нела Антоновић
Актери: Тања Дамјановски, Ања Николић, Никола Вранић и Ђурђа Павловић
Избор музике, глас уживо и флаута: Теута Аслани
Сцена, дизајн светла и камера live: Лидија Антоновић
Костими: Анђелија Марковић



Трајање: 45 минута


Представа Пливати уз реку говори о путу Театра Мимарт, о онима који у њему дуго истражују, о младим уметницима који су се скоро прикључили и почели да граде своје уметничке путеве, о мапирању савремених погледа и алтернативних начина рада. Река је попут биографије човека, од извора до уливања: природно настаје, има свој извор, увећава се, негде понире, некад се излије, у њу се уливају друге реке и потоци, има своја острва и на крају се улива. Њена снага је променљива, може бити блага и гневна, може бити мирна и узбуркана, може бити заустављена и искоришћена, али увек има свој ток, свој смер. Тешко је пливати узбурканом реком, а посебно када се плива узводно. Представа се бави феноменом тока, непрекидног кретања тела, појава и објеката. Сцена постаје простор унутрашње истине, талента и упорности уметника, духовног пута који ослобађа креативност и искрене приче сваког појединца. Уметност има моћ да мења људске животе, те је ова представа концептуална анализа феномена живота уметника која отвара питања за гледаоца и даје одговоре који се множе у нова питања. Лично искуство савременог уметника постаје данас важно за опстанак, како уметника тако и савременог позоришта. Пут уметника повезује стваралаштво са духовношћу, јер показује како да се урони у извор.

Театар МИМАРТ је први неформални, истраживачки театар код нас, настао 1984. године у Београду. Од оснивања, Нела Антоновић заједно са окупљеним уметницима из разних области, истражује креативност слободе покрета и невербалну комуникацију, за коју не постоје границе: ни језичке, ни политичке, ни културне, ни религиозне, ни географске... Концепт Театра Мимарт је отворен процес који ствара телесну декларативну уметност. Кроз перформативни лабораторијум интуицијом се истражују феномени. Једино телом може да се уђе у феномен. Истраживање аутодраматургијом тела резултира нову позоришну естетику сигнализма уз ризик. Позориште Мимарт креира нови вид комуникације формирајући сопствени вокабулар где су симболи универзални језик, а ритуална структура омогућује да идеја трансцедентира.
Мимарт је учествовао на многим европским позоришним фестивалима: Праг, Москва, Сарајево, Гелзенкирхен, Херне, Ростов, Антверпен, Сочи, Подгорица, Лавов, Ужгород, Кијев, Осло, Напуљ, Загреб и други, као и на водећим видео фестивалима интерактивних уметности у свету.
Театар Мимарт 2014. обележава 30 година рада, у којима је реализовао 54 представе и неколико стотина перформанса.
Искуство дугогодишњег рада истраживања у позоришту Нела Антоновић је објавила у три књиге Мимарт годови (2000), Феноменологија покретом (2004) и електронској књизи 25 (2009) поводом обележавања 25 година рада.