![]()  | 
      
„Сва велика класична  дела садрже у себи универзалне истине које их чине свевременим а успех наших  заједничких представа – Поморанџине коре и Човекове трагедије осмелио ме је да  са ансамблом Новосадског позоришта овога пута одемо и корак даље – да кроз две  сјајне Бомаршеове комедије, преточене у успешне опере Моцарта и Росинија,  испричамо причу о „немогућој мисији“ прављења оперске представе у једном драмском  ансамблу, а под ултиматумом локалних власти, као и причу о немогућој мисији  бављења било којим видом културе у овој опустошеној и све некултурнијој земљи.
Бомаршеов Фигаро је својом луцидном анализом  друштва, мудрошћу и вештином успео да надмудри свога господара. Фигарова женидба је својим  револуционарним духом умногоме допринела Француској револуцији и исписала  посвету слободи духа и говора. Бавећи се овим комадима, ми изнова преиспитујемо  тужни положај слуге и покушавамо да надмудримо неке нове, данашње господаре,  бахатије и некултивисаније од оних из Фигаровог времена.“ 
Кокан Младеновић,  редитељ            
Новосадско позориште-Újvidéki Színház настало је 1974. године с  идејом да помогне у очувању културног идентитета Мађара у Војводини. Адреса у  Јована Суботића 3-5 врло брзо постала је, међутим, место на којем су расле неке  много озбиљније и комплексније позоришне приче... Временом је ово позориште  успело да постане не само место окупљања мађарске елите него је и превазишло  мађарски оквир те данас слови за једно од најрелевантнијих позоришних адреса у  Србији и региону.
Током нимало веселих деведесетих година  ансамбл се наметнуо својом необичном позоришном поетиком која је наговештавала  неке сасвим нове и другачије позоришне обрисе. Разнолики репертоар - између  експеримента и инсценација класичних дела мађарске и светске литературе – био  је повод да у Новосадско позориште долазе најбољи редитељи. Они, без изузетка,  хвале компактност ансамбла. Сви редитељи истичу вредноћу, марљивост и  посвећеност глумаца и чини се да је управо та – сви за једног, један за све –  мускетарска доктрина одвела Новосадско позориште на све домаће и низ  регионалних фестивала: од Стеријиног позорја и Битефа, преко фестивала у Ужицу,  Кишварди, Сегедину, Смедереву, Печују, Темишвару, до оних у Умагу и Сарајеву.  Са готово сваког од њих ансамбл се вратио са неком од награда.
Новосадско позориште је установа од  посебног значаја Националног савета мађарске националне мањине.