„Сва велика класична дела садрже у себи универзалне истине које их чине свевременим а успех наших заједничких представа – Поморанџине коре и Човекове трагедије осмелио ме је да са ансамблом Новосадског позоришта овога пута одемо и корак даље – да кроз две сјајне Бомаршеове комедије, преточене у успешне опере Моцарта и Росинија, испричамо причу о „немогућој мисији“ прављења оперске представе у једном драмском ансамблу, а под ултиматумом локалних власти, као и причу о немогућој мисији бављења било којим видом културе у овој опустошеној и све некултурнијој земљи.
Бомаршеов Фигаро је својом луцидном анализом друштва, мудрошћу и вештином успео да надмудри свога господара. Фигарова женидба је својим револуционарним духом умногоме допринела Француској револуцији и исписала посвету слободи духа и говора. Бавећи се овим комадима, ми изнова преиспитујемо тужни положај слуге и покушавамо да надмудримо неке нове, данашње господаре, бахатије и некултивисаније од оних из Фигаровог времена.“
Кокан Младеновић, редитељ
Новосадско позориште-Újvidéki Színház настало је 1974. године с идејом да помогне у очувању културног идентитета Мађара у Војводини. Адреса у Јована Суботића 3-5 врло брзо постала је, међутим, место на којем су расле неке много озбиљније и комплексније позоришне приче... Временом је ово позориште успело да постане не само место окупљања мађарске елите него је и превазишло мађарски оквир те данас слови за једно од најрелевантнијих позоришних адреса у Србији и региону.
Током нимало веселих деведесетих година ансамбл се наметнуо својом необичном позоришном поетиком која је наговештавала неке сасвим нове и другачије позоришне обрисе. Разнолики репертоар - између експеримента и инсценација класичних дела мађарске и светске литературе – био је повод да у Новосадско позориште долазе најбољи редитељи. Они, без изузетка, хвале компактност ансамбла. Сви редитељи истичу вредноћу, марљивост и посвећеност глумаца и чини се да је управо та – сви за једног, један за све – мускетарска доктрина одвела Новосадско позориште на све домаће и низ регионалних фестивала: од Стеријиног позорја и Битефа, преко фестивала у Ужицу, Кишварди, Сегедину, Смедереву, Печују, Темишвару, до оних у Умагу и Сарајеву. Са готово сваког од њих ансамбл се вратио са неком од награда.
Новосадско позориште је установа од посебног значаја Националног савета мађарске националне мањине.