
Simon Grabovac, urednik
Zbornik radova sa međunarodnog simpozijuma u okviru 2. INFANT-a, Internacionalnog festivala alternativnog i novog teatra
I/ Performans devedesetih –
scena i van nje
Miško Šuvaković: Postmoderni performans
Dubravka Đurić: Performans i poezija
Nela Antonović: Komunikacija neverbalnih ekspresija uličnog performansa
Entoni Hauel: Simuliranje ili ponavljanje
Vladimir Kopicl: Tehnologija i minimalizam: spektakl bez glumca
Aleksandar Davić: Performans i video umetnost
Andrej Tišma: Umetnik njim samim
II/ Novo pozorište – pozorište zavođenja
Katarina Pejović: Ljubav i Država – nekoliko vizija smrti teatra danas i ovde
Marko Košnik: Principi interaktivnog dela
Jadranka Anđelić: Paralelni svet novog teatra
Dijana Milošević: Novo pozorište – put transmisije energije
Rok Vevar: Telo u antičkoj Grčkoj
Divna Vuksanović: Telesne strategije teatra
(teorijski pristup tzv. postmodernom teatru)
Ksenija Radulović: Zavodljivost stare muzike
Zoran R. Popović: Jezik teatra
Aleksandra Đuričić: Novo muzičko pozorište
Kulturni centar Novog Sada, 1997.

Simon Grabovac, urednik
Zbornik radova sa međunarodnog simpozijuma u okviru 3. INFANT-a, Internacionalnog festivala alternativnog i novog teatra
Simulacija i atrakcija: granice novog teatra
Vladimir Kopicl: Posthumanistička scena: od tela ka mašini
Aleksandra Đuričić: Ogled o granicama igračkog pozorišta
Zoran R. Popović: Uvod u treći život
Pozorište i (njegove) proteze
Miško Šuvaković: Metafizika i istorija proteze u zapadnom teatru
Igor Marković: Značaj interakcije čovjek/stroj
Publika u pozorišnoj mašini
Divna Vuksanović: Publika u pozorišnoj mašini: ka novoj subjekt-objekt relaciji
Goran Gocić: Žurnalistika protiv esejistike
kritika protiv publike
Simon Kardum: Šta je umetnost?
Martina Ulmanova: Publika u pozorištu
Proširena scena, (para)teatar, katarza
Balint Sombati: Umetnički performans: umetnost živosti i nomadizma
Aleksandar Milosavljević: Protest kao teatar
Ksenija Radulović: Između stvarnosti i igre
Andrej Tišma: Duhovno zračenje perfomera
Kulturni centar Novog Sada, 1998.

Simon Grabovac, urednik
Zbornik radova sa međunarodnog simpozijuma u okviru 5. INFANT-a, Internacionalnog festivala alternativnog i novog teatra
Miško Šuvaković: Dekonstrukcija dramskog teksta – oko nultog stupnja teksta u teatru i performansu
Divna Vuksanović: Umetnost u opsednutim gradovima “bela zastava” pozorišnog jezika: igra konvencija i (samo)destrukcije
Zoran R. Popović: Pejsaž posle bitke ili o pozorištu naknadne svesti
Vladimir Kopicl: Frojd obnove – postizgradnje: nastavak pre početka
Aleksandar Milosavljević: Nulta tačka naše pozorišne stvarnosti
Zorica Jevremović: Nulta tačka: lično iskustvo – dokumenti
Ksenija Radulović: O nekim teškoćama formulisanja novog u našem pozorištu
Milan Mađarev: Ratna psihodramska radionica
Nebojša Brocić: Nulta tačka – strategije postanka
Janko Ljumović: alternativa, agitprop ili nešto treće
Marina Milivojević-Mađarev: Nulta tačka
Aleksandra Đuričić: Pozorište naknadnih slika – između željenog i realnog
Kulturni centar Novog Sada, 2000.

Simon Grabovac, urednik
Specijalno izdanje časopisa za književnost i teoriju POLJA
Jadranka Anđelić: Ka drugačijem teatru?
Slobodan Beštić: Ka drugačijem pozorištu
Boro Drašković: Prema drukčijem pozorištu
Simon Grabovac: Ka drugačijem teatru
Aleksandar Mladenović: Osvešćivanje pozorišnog bića
Zoran R. Popović: Šta je bilo s pozorištem, sire?
Veljko Radović: Nema duha procenjivanja u našem teatru
Miško Šuvaković: Pitanja o teatru u krizi ili zašto teorija!?
Ana Vujanović, Bojan Đorđev: Teorijska praksa i umetnička produkcija – od konfrontacije do interproizvodnje
Divna Vuksanović: Proširene scene teatra
Kulturni centar Novog Sada, 2003.

Nakon svakog festivala INFANT objavljuju se zbornici radova sa međunarodnih simpozijuma. Počevši od prvog broja, sva izdanja imaju jedinstven naziv „Strategije novog teatra“ i podnaslov koji predstavlja moto festivala pod kojim se odvijao kao i istu likovnu i tehničku opremu koja podrazumeva objavljivanje na srpskom i engleskom jeziku.
Zbornik broj pet ima, zapravo, podnaslov kao i uvodni tekst Zorana R. Popovića, „Pozorište-fenomeni-posledice“, koji pokušava da pokrene pitanja mesta pozorišta u odnosu na aktuelne kulturološke fenomene. Pored njega, u zborniku broj pet objavljeni su i tekstovi Ivane Vujić, Ane Vujanović, Andrea Velfinga, Dijane Milošević, Nele Antonović, Ivana Pravdića i Sanje Krsmanović Tasić.
Zbornik radova sa međunarodnog simpozijuma u okviru 13. INFANT-a,
Internacionalnog festivala alternativnog i novog teatra
„Pozorište-fenomeni-posledice“
Priredio: Simon Grabovac
Zoran R. Popović: Pozorište-fenomeni-posledice, upitnik za dalja pozorišna preispitivanja
Ivana Vujić: Digitopolis, prirodno pozorište Oklahome i Ružičasto dete
Ana Vujanović: Ne sasvim zapadna, ne upravo istočna scena; nekoliko kritičkih teza o savremenoj plesnoj sceni u Srbiji
Andre Wuelfing: Šta je novo u teatru?
Dijana Milošević: Pozorište kao uspostavljanje niti sećanja
Nela Antonović: Budućnost razbijenog ogledala u paralelnoj pozorišnoj priči
Ivan Pravdić: Dizajn vremena, praktikum medijske i žive dramaturgije
Sanja Krsmanović Tasić: Teatar istine – ili zašto pozorište još uvek ima šanse
Crtanje pozorišta
Kulturni centar Novog Sada, 2008.

Zbornik radova sa međunarodnog simpozijuma u okviru 14. INFANT-a,
Internacionalnog festivala alternativnog i novog teatra
„Transmedijalni teatar“
Priredio: Simon Grabovac
Ivana Kronja: Pozorište i masovni mediji: ka transmedijalnom teatru
Zoran R. Popović: Prema drugačijem rasporedu stvarnosti
Dragan Radovančević: Transmedijalni teatar
Nela Antonović: Transmedijalni teatar i transmedijalna kritika
Ivan Pravdić: Transmedijalni teatar–Uzroci i postupci
Nikola Nikolić: Radionica–Urbana scenografija
Dijana Milošević: Podizanje vela: šta su nam to uradili?
Sanja Krsmanović Tasić: Glumac savremenog teatra XXI veka: uloge i odgovornosti
Kulturni centar Novog Sada, 2008.

EKSPLOZIVNA REPREZENTATIVNOST
Kulturni centar Novog Sada oktobra prošle godine priredio je skup na kojem je tema bila „Dijalog o festivalima“. Nedugo zatim, pred publikom je istoimena knjiga u izdanju KCNS za koju se kao autor projekta i urednik potpisuje Simon Grabovac. On u uvodnom tekstu objašnjava da na ozbiljniji dijalog o festivalima prosto primorava činjenica da je u našem kulturnom ambijentu na delu prava eksplozija manifestacija tog tipa. Grabovac ukazuje da pored dobre strane (relevantnosti, uspešnosti, teorijskih pomaka) fenomen (eksplozije) festivala ima i naličje (finansijske disproporcije, kvalitativna šarolikost, ne-integrisanost)…
I. Burić
Dnevnik, 23.03.2009.
Jedan od autora tekstova u ovoj knjizi je arhitekta Radivoje Dinulović, koji se u njemu bavio javnim prostorom kao festivalskom pozornicom. Dinulović je juče ukazao na neke od dilema koje se ispostavljaju u njihovoj interakciji, kao što je, recimo, pitanje načina na koji se javni događaji odnose prema gradskom prostoru. O tome govore i neki drugi tekstovi u ovom zborniku posvećenom festivalima, iz koje je Dinulović izdvojio priloge Jovana Ćirilova i Milene Dragićević-Šešić. U „Dijalogu o festivalima“ objavljeni su i tekstovi Jelene Janković, Srđana Vučinića, Simona Grabovca, Dimitraija Vujadinovića, Dijane Milošević i Milovana Zdravkovića.
N. Pejčić
Dnevnik, 27.02.2009.

priredio: Simon Grabovac
…„Raspad i mrvljene zajedničke države značio je ukidanje svih relevantnih razloga za postojanje ovakvog festivala osim jednog: umetničkog. Osećajući ozbiljnost problema već devedeset i četvrte održani festival je nosio ime Festival novog teatra. To je bio prvi korak ka transformaciji Malog pozorja u nešto drugačiji (internacionalni) i sa bogatijim pratećim programima, ali u suštini, isti festival koji treba da okuplja, promišlja i vrednuje alternativni, istraživački i, uopšte, drugačiji teatar. Pored želje i unutrašnjeg kulturnog naloga zaposlenih u Kulturnom centru da se podigne programski i produkcijski kvalitet i tako stvori jedan relevantan pozorišni festival u i za ovaj deo Evrope i potrebe da se otvori novi takmičarski i stvaralački poligon za naše mlade, i sve one druge, istaživački raspoložene, pozorišnike, on je trebalo da značajno pokrene i podrži stvaralački i kritički duh mladih stvaralaca i da ih edukuje za različite oblike i mogućnosti stvaralačkih pristupa i pozorišnih tehnika. Festival je trebao da ima sve one bitne aspekte koji mu daju puni smisao: selektora, umetnički odbor, okrugle stolove, simpozijume, da bude takmičarski, i da prati i prezentuje trendove u svim graničnim oblastima drugih umetnosti: likovnoj, filmskoj, video… medijima.“…

Zbornik radova sa međunarodnog simpozijuma u okviru 36. INFANT-a Internacionalnog festivala alternativnog i novog teatra
Priredio: Simon Grabovac
Zoran R. Popović: AVANGARDA. REKONSTRUKCIJA
Ana Tasić: ISTORIJSKE AVANGARDE I POSTDRAMSKO POZORIŠTE
Ivana Vujić: NOVO POZORIŠTE I AVANGARDA U SRBIJI
Vlatko Ilić: KAKO DISCIPLINA PAMTI?
Dijana Milošević: FENOMEN TRAJANJA – POZORIŠNA LABORATORIJA KAO MOGUĆI MODEL UMETNIČKE ZAJEDNICE
Ivana Kronja: AVANGARDNI FILM KAO UMETNIČKO NASLEĐE HH VEKA
Kulturni centar Novog Sada, 2010.