Студио за сувремени плес (Загреб, ХРВАТСКА)

 

КОРЕОГРАФКИЊА
Ирма Омерзо

ПЛЕСАЧИЦЕ
Ана Внучец/Дина Екштајн, Мартина Томић, Ана Мрак, Ида Јолић и Теа Маршанић/Настасја Штефанић

ДРАМАТУРГИЊА
Јасна Јасна Жмак

ГЛАЗБЕНИК
Станислав Ковачић

КОСТИМОГРАФКИЊА
Здравка Ивандија Киригин

СЦЕНОГРАФ
Вања Магић

АСИСТЕНТИЦА КОРЕОГРАФКИЊЕ
Дина Екштајн

ФОТОГРАФИЈА И ВИДЕО
Јасенко Расол

ПРОДУКЦИЈА
Студио за сувремени плес

ПРОДУЦЕНТи
Тена Бошњаковић, Иван Мрђен

ПРЕМИЈЕРА
10.10.2020. Средњошколско игралиште Елипса
Представа је реализирана уз потпору Градског уреда за културу Града Загреба, Министарства културе и медија Републике Хрватске и Закладе Култура нова.

 

О ПРЕДСТАВИ

Нова представа Студија за сувремени плес “СПЕКТАКЛ”, у кореографији Ирме Омерзо, преиспитује наслијеђе овог најстаријег хрватског плесног ансамбла. Но, умјесто класичне хоммаге представе, ауторица традицији Студија приступа користећи је за постављање питања о увјетима, значењима и разлозима заједништва данас, на сцени и изван ње. Генерирајући плесни вокабулар из одабраних фотографија представа у продукцији Студија, конкретног плесачког искуства извођачица и масовних “спектакуларних” кореографија, у овом раду Омерзо испитује перспективе унисоног кретања и могућности његова деконструирања трагајући за границама, оквирима и комбинацијама заједништва. Наслов представе притом је истовремено и референца на фасцинацију унисоним покретом у маинстреам култури, али и подсјећање на потенцијал који извире као посљедица његове устрајности. “СПЕКТАКЛ” у том смислу негира традиционалне протоколе спектакуларности која инзистира на униформности, замјењујући је притом истицањем потенцијала бивања заједно на начине који афирмирају и самосталност у том заједништву.

Јасна Јасна Жмак

О АУТОРИЦИ

Ирма Омерзо, кореографкиња сувременог плеса и цертифицирана инструкторица методе Фелденкраис, предавачица на Академији драмске умјетности. Плесно образовање стекла је у Француској на Центре Натионале де Дансе Цонтемпораине – Ангерс. У Француској је радила од 1991. до 2005. године с Андyјем Дегроатом, док је с Пхилиппеом Децоуфлеом у компанији ДЦА била активна десет година као плесачица и асистентица кореографа, те с кореографом и редатељем Франçоисом Верретом. Додатно се образовала за цертифицирану инструкторицу методе Фелденкраис у Паризу, при Аццорд Мобиле уз водство Мyриам Пфеффер, асистентице Моше Фелденкраиса, изумитеља методе. У Загребу 2001. оснива умјетничку организацију МАРМОТ. Ауторица је међународно препознатих ћеловечерњих плесних представа Ми-Ноус, Мени ти то није баш, Еуро визија, Кратки програм бр. 1, Фото-плессион, Трећи кратки програм – Три солистице, Одијело не чини човјека, Визита, Ништа, Техника, Метео, До кости, У ходу, Разликовања, те неколико плесних филмова: Плесати са…, Три солистице, У нашем граду. Потписује и краће плесне инсталације за неказалишне просторе, перформансе, социолошка истраживања везана уз плес, програмацију плесних филмова, те сурадње с ликовним умјетницима и перформерима. Као сурадница за покрет на бројним драмским пројектима до сада је вишеструко награђивана. Добитница је струковне награде Удруге плесних умјетника Хрватске 2011. за кореографски и педагошки рад, за залагање с циљем побољшања статуса сувременог плеса и плесача, а поводом десетогодишњице дјеловања умјетничке организације МАРМОТ. Од 2013. наставница је на Одсјеку плеса при Академији драмске умјетности, гдје држи редовиту наставу колегија кореографије, Фелденкраиса те изведбених радионица.