ИНФАНТ - ИЗДАВАЧКА ДЕЛАТНОСТ
ПРОСИЈАВАЊЕ: 35 ГОДИНА ФЕСТИВАЛА ДРУГАЧИЈЕГ ТЕАТРА ...„Распад и мрвљене заједничке државе значио је укидање свих релевантних разлога за постојање оваквог фестивала осим једног: уметничког. Осећајући озбиљност проблема већ деведесет и четврте одржани фестивал je носио име Фестивал новог театра. То је био први корак ка трансформацији Малог позорја у нешто другачији (интернационални) и са богатијим пратећим програмима, али у суштини, исти фестивал који треба да окупља, промишља и вреднује алтернативни, истраживачки и, уопште, другачији театар. Поред жеље и унутрашњег културног налога запослених у Културном центру да се подигне програмски и продукцијски квалитет и тако створи један релевантан позоришни фестивал у и за овај део Европе и потребе да се отвори нови такмичарски и стваралачки полигон за наше младе, и све оне друге, истаживачки расположене, позоришнике, он је требало да значајно покрене и подржи стваралачки и критички дух младих стваралаца и да их едукује за различите облике и могућности стваралачких приступа и позоришних техника. Фестивал је требао да има све оне битне аспекте који му дају пуни смисао: селектора, уметнички одбор, округле столове, симпозијуме, да буде такмичарски, и да прати и презентује трендове у свим граничним областима других уметности: ликовној, филмској, видео... медијима."... |
.......................................................................................................................................................................... |
НОВО ИЗДАЊЕ КЦНС: „ДИЈАЛОГ О ФЕСТИВАЛИМА“ Културни центар Новог Сада октобра прошле године приредио је скуп на којем је тема била „Дијалог о фестивалима“. Недуго затим, пред публиком је истоимена књига у издању КЦНС за коју се као аутор пројекта и уредник потписује Симон Грабовац. Он у уводном тексту објашњава да на озбиљнији дијалог о фестивалима просто приморава чињеница да је у нашем културном амбијенту на делу права експлозија манифестација тог типа. Грабовац указује да поред добре стране (релевантности, успешности, теоријских помака) феномен (експлозије) фестивала има и наличје (финансијске диспропорције, квалитативна шароликост, не-интегрисаност)... Један од аутора текстова у овој књизи је архитекта Радивоје Динуловић, који се у њему бавио јавним простором као фестивалском позорницом. Динуловић је јуче указао на неке од дилема које се испостављају у њиховој интеракцији, као што је, рецимо, питање начина на који се јавни догађаји односе према градском простору. О томе говоре и неки други текстови у овом зборнику посвећеном фестивалима, из које је Динуловић издвојио прилоге Јована Ћирилова и Милене Драгићевић-Шешић. У „Дијалогу о фестивалима“ објављени су и текстови Јелене Јанковић, Срђана Вучинића, Симона Грабовца, Димитраија Вујадиновића, Дијане Милошевић и Милована Здравковића. |
.......................................................................................................................................................................... |
СТРАТЕГИЈЕ НОВОГ ТЕАТРА 6: NEW THEATRE STRATEGIES 6 Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 14. ИНФАНТ-а, |
.......................................................................................................................................................................... |
СТРАТЕГИЈЕ НОВОГ ТЕАТРА 5: NEW THEATRE STRATEGIES 5 Након сваког фестивала ИНФАНТ објављују се зборници радова са међународних симпозијума. Почевши од првог броја, сва издања имају јединствен назив „Стратегије новог театра“ и поднаслов који представља мото фестивала под којим се одвијао као и исту ликовну и техничку опрему која подразумева објављивање на српском и енглеском језику. Културни центар Новог Сада, 2008. |
.......................................................................................................................................................................... |
КА ДРУГАЧИЈЕМ ТЕАТРУ Симон Грабовац, уредник Специјално издање часописа за књижевност и теорију ПОЉА Јадранка Анђелић: Ка другачијем театру? Слободан Бештић: Ка другачијем позоришту Боро Драшковић: Према друкчијем позоришту Симон Грабовац: Ка другачијем театру Александар Младеновић: Освешћивање позоришног бића Зоран Р. Поповић: Шта је било с позориштем, сире? Вељко Радовић: Нема духа процењивања у нашем театру Мишко Шуваковић: Питања о театру у кризи или зашто теорија!? Ана Вујановић, Бојан Ђорђев: Теоријска пракса и уметничка продукција - од конфронтације до интерпроизводње Дивна Вуксановић: Проширене сцене театра Културни центар Новог Сада, 2003. |
.......................................................................................................................................................................... |
СТРАТЕГИЈЕ НОВОГ ТЕАТРА 3 : NEW THEATRE STRATEGIES 3 Симон Грабовац, уредник Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 5. ИНФАНТ-а, Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра Мишко Шуваковић: Деконструкција драмског текста - око нултог ступња текста у театру и перформансу Дивна Вуксановић: Уметност у опседнутим градовима "бела застава" позоришног језика: игра конвенција и (само)деструкције Зоран Р. Поповић: Пејсаж после битке или о позоришту накнадне свести Владимир Копицл: Фројд обнове - постизградње: наставак пре почетка Александар Милосављевић: Нулта тачка наше позоришне стварности Зорица Јевремовић: Нулта тачка: лично искуство - документи Ксенија Радуловић: О неким тешкоћама формулисања новог у нашем позоришту Милан Мађарев: Ратна психодрамска радионица Небојша Броцић: Нулта тачка - стратегије постанка Јанко Љумовић: алтернатива, агитпроп или нешто треће Марина Миливојевић-Мађарев: Нулта тачка Александра Ђуричић: Позориште накнадних слика - између жељеног и реалног Културни центар Новог Сада, 2000. |
.......................................................................................................................................................................... |
СТРАТЕГИЈЕ НОВОГ ТЕАТРА 2 Симон Грабовац, уредник Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 3. ИНФАНТ-а, Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра Симулација и атракција: границе новог театра Владимир Копицл: Постхуманистичка сцена: од тела ка машини Александра Ђуричић: Оглед о границама играчког позоришта Зоран Р. Поповић: Увод у трећи живот Позориште и (његове) протезе Мишко Шуваковић: Метафизика и историја протезе у западном театру Игор Марковић: Значај интеракције човјек/строј Публика у позоришној машини Дивна Вуксановић: Публика у позоришној машини: ка новој субјект-објект релацији Горан Гоцић: Журналистика против есејистике критика против публике Симон Кардум: Шта је уметност? Мартина Улманова: Публика у позоришту Проширена сцена, (пара)театар, катарза Балинт Сомбати: Уметнички перформанс: уметност живости и номадизма Александар Милосављевић: Протест као театар Ксенија Радуловић: Између стварности и игре Андреј Тишма: Духовно зрачење перфомера Културни центар Новог Сада, 1998 |
.......................................................................................................................................................................... |
СТРАТЕГИЈЕ НОВОГ ТЕАТРА 1 Симон Грабовац, уредник Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 2. ИНФАНТ-а, Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра I/ Перформанс деведесетих - сцена и ван ње Мишко Шуваковић: Постмодерни перформанс Дубравка Ђурић: Перформанс и поезија Нела Антоновић: Комуникација невербалних експресија уличног перформанса Ентони Хауел: Симулирање или понављање Владимир Копицл:Технологија и минимализам: спектакл без глумца Александар Давић: Перформанс и видео уметност Андреј Тишма: Уметник њим самим II/ Ново позориште - позориште завођења Катарина Пејовић: Љубав и Држава - неколико визија смрти театра данас и овде Марко Кошник: Принципи интерактивног дела Јадранка Анђелић: Паралелни свет новог театра Дијана Милошевић: Ново позориште - пут трансмисије енергије Рок Вевар: Тело у античкој Грчкој Дивна Вуксановић: Телесне стратегије театра (теоријски приступ тзв. постмодерном театру) Ксенија Радуловић: Заводљивост старе музике Зоран Р. Поповић: Језик театра Александра Ђуричић: Ново музичко позориште Културни центар Новог Сада, 1997. |