english

ВАСКРСЕЊЕ КРАЉИЦЕ ХОНЦИВАЛДИНЕ

Позориште АРМА, Израел


Трајање: 60 - 75 минута

Играју:
Лиза Џејкобсон, Гил Бехер, Нив Хоровиц (Позориште АРМА, Израел)
полазници радионице у оквиру Инфанта
Аутори: Лиза Џејкобсон и Гил Бехер

Васкрсење краљице Хонцивалдине

„Васкрсење краљице Хонцивалдине“ је „буфон“ представа специфично везана за место на коме настаје, која је трећи део „трилогије“ о краљици Хонцивалдини. То је спектакл који се одвија на отвореном, уз учешће локалних глумаца и играча, који се прикључују редитељима позоришта АРМА у радионичком раду и онда учествују у коначном извођењу. Представа прича причу о потрази високог свештеника народа Хонцивалд за давно сахрањеном краљицом Хонцивалдином, у једној далекој земљи. Он стиже у Нови Сад и среће се са овдашњим људима, који му свесрдно помажу да пронађе вечно место починка мртве Краљице. Они му се даље прикључују у извођењу светих ритуала четири елемента, док копају да би извукли Краљицу из земље... док се људи окупљају и питају се која је њихова тајанствена мисија?

Улични спектакл „Васкрсење краљице Хонцивалдине“ настао је као резултат истраживања историјског и културног настанка Израела, Вавилона, Кане и Асирије, у који су укључена посматрања древних уметничких дела региона и комбиноване ликовне уметности са ритуалима у оквиру позоришног рада. Представа је „буфон“ спектакл, визуелна и фантастична. „Буфон“: метаморфоза класичне фигуре лакрдијаша, трагикомичног бића. Гротескни „буфон“ исмева и цензурише понашање човека и друштва и упозорава их на последице...
Кроз физичке и визуелне елементе, присутне у спектаклу, публика се подстиче да поставља себи питања која су у вези са различитим тематским целинама представе. Прва тема је основно људско право једног народа на опстанак, наглашавајући његову религију, језик, традицију и ритуале.
Друга тема је „други“: узајамна помоћ, љубав и поштовање „другог“. Како ми, као људска бића, прихватамо оне који су различити од нас, било да је реч о религији, раси или националности? Можемо ли да „живимо и пустимо друге да живе“?
Трећа тема, присутна у овом спектаклу, поставља у своје средиште значај жене. Многе религије и културе су минимизирале њен значај у прошлости све до данас. У овој представи, суверен је жена, Краљица. На почетку 21. века, враћамо се старој идеји о владавини жена. 

Позориште АРМА

Позориште АРМА(почетна слова речи земља, ветар, вода и ватра на хебрејском језику) основали су Лиза Џејкобсон и Гил Бехер 1990. године. Инспирисани су радним методама Жака Лекока и идејама Антонена Артоа и у свом раду комбинују различите технике попут физичког театра, уличног позоришта, позоришта специфично везаног за одређено место и „буфон“ позоришта („bouffon“, франц. –лакрдијаш, дворска луда; пародија, специфичан стил ругања), рад са кловновима, скулптуру, игру, видео уметност, архитектуру, дизајн светла и односе између човека, простора и кретања, у затвореним и отвореним просторима.

Извођење ове представе је подржала Амбасада Израела у Београду.