english

ЗАНЕМЕТИ / представа инспирисана Бергмановим филмом „Персона“/

Перформанс лабораторија Софија, Бугарска
у сарадњи са Универзитетским позориштем Новог бугарског универзитета, Софија


Трајање: 70 минута

Концепт и режија: Елена Панајотова
Костими и светло: Јулијана Војкова-Најман
Музичка партитура: Емилијан Гацов
Играју: Вероника Петрова, Антоанета Петрова, Дарина Параскова, Десислава Христова, Ана Вулхева

Занемети

Инспирација за представу „Занемети“ потекла је из Бергмановог класичног филма „Персона“, који говори о младој медицинској сестри, Алми, чија је пацијенткиња – позната глумица Елизабет Воглер – у добром здравственом стању али одбија да говори. Како проводе дане и сате заједно, Алма постепено открива Елизабети све више и више о себи, док коначно не схвати да се њена сопствена личност стопила са личношћу њене пацијенткиње.
Представа „Занемети“ доноси изазов за перцепцију посматрача, увлачећи га у непрекидну игру погађања шта је стварно а шта је измишљено. Постављена је као серија варијација на тему тишине, поседовања и мира, представљених кроз јединствени позоришни језик гестова, кретања и говора – што све ствара невероватну атмосферу у којој питање људске комуникације остаје отворено.
„Персона“ (1966) је одликована наградама Националног друштва филмских критичара 1967. године за Најбољи филм, Најбољу режију (Бергман) и Најбољу главну женску улогу (Андерсон). „Персона“ је укључена у Водичу Њујорк тајмса у Најбољих 1000 филмова икада снимљених.

Перформанс лабораторија Софија

Елена Панајотова је позната бугарска позоришна уметница и редитељка која такође ради и као слободан позоришни редитељ било у независним било у државним позориштима и која предаје позоришни покрет у Школи уметности у Утехту, Холандија. Неформална група са којом ради појављује се на европским фестивалима од 1999. године, када је представа „Игрила“ заснована на њеном оригиналном покрету одабрана у селекције фестивала у Прагу, Скопљу, Будимпешти, Сарајеву, Београду, Новом Саду итд. Касније су њене продукције такође учествовале на бугарским и балканским позоришним фестивалима. Њен јединствени стил стварања позоришта покрета у потпуности је препознат 2005. године у преломној позоришно-плесној продукцији заснованој на Лоркином „Дому Бернарде Албе“ која је како њој лично тако и њеној компанији донела бројне награде и учешћа на фестивалима и била сматрана за најзначајнију икада реализовану представу у оквиру бугарског физичког театра. Елена Панајотова је 2008. године окупила свој тим под именом Перформанс лабораторија Софија како би поново поставила изазов пред публику у виду још једног неочекиваног позоришног језика у пољу позоришта покрета са продукцијом „Занемети“, која је инсиприсана безвременом Бергмановом „Персоном“. Унија бугарских уметника је номиновала представу за Најбоље оригинално позоришно остварење у 2008. години и одликована је наградом за Најбољу позоришну продукцију у Бугарској у сезони 2008/2009. „Занемети“ се сматра представом-прекретницом у бугарском позоришту покрета због њене јединствене комбинације покрета, звука и текста. Компанија ствара јединствени позоришни језик комбинујући снажно физичко присуство и класичну глуму.          

„Бергманова тишина се шири преко сцене на којој пет талентованих глумица кида своје душе како би обликовале блиставу симфонију звукова, покрета и осећања. Најупечатљивији је однос између Веронике Петрове и Антоанете Петрове – два лице једне те исте жене...“
“One Week in Sofia”, недељни магазин, Софија

„Невероватна живост музике, јединствени ритам тела, гестова и речи које певају и изводе глумице попут еха нечијег сна и који нас чини апсолутно убеђеним да ће ова оригинална представа 'Занемети' бити запамћена као једна од најјачих женских представа у новој позоришној сезони у Софији.“
“Woman Today”, месечни магазин, Софија