Режија: Лариса Венедиктова
Играју: Лариса Венедиктова, Олександр Лебедијев, Олга Комисар (Савченко)
Представа траје 60 минута.
„Курбас. Реконструкција“
Позоришни и филмски редитељ, глумац, драмски писац, теоретичар, учитељ и преводилац-полиглота, реформатор позоришта Лес Курбас (1887-1937) је створио модерно украјинско позориште светског ранга. Његови глумци су изучавали Шпенглера, Штајнера и Платона. Студирали су према Њутновим законима. Вшеволод Мејерхолд га је обожавао, изјашњавајући се о њему као о најистакнутијем редитељу Совјетске Републике. Александар Довженко га је сматрао за свог учитеља. Практично, сви познати украјински глумци између 20-тих и 60-тих година двадесетог века били су или Курбасови студенти или су потпали под његов утицај.
Лес Курбас је стрељан 3. новембра 1937. године у Сандормаку, Карелија. Само је тамо у периоду од 27. октобра до 4. новембра погубљено 1111 политичких затвореника - „у част припрема за прославу двадесетогодишњице Велике октобарске социјалистичке револуције“.
Када се одећа скине са тела, човек је лишен своје културолошке коже. Он/она ради на томе да преживи у условима који се мењају. У очајничким покушајима да пронађе нови идентитет, особа губи своје упориште. Процес свлачења се изнова понавља, водећи људско биће до чисте егзистенције.
ТанцЛабораторијум не користи тело играча као професионални инструмент, већ се пре приклања ономе што је дубоко скривено у телу – првобитно људско, које се налази у сваком живом бићу - „телесној меморији“.
У представи се користе звуци старих снимака. Они укључују фонографске записе музике за плес 30-тих и 40-тих година двадесетог века, као и фрагменте дела композитора експериметалне музике Томаса Бринкмана.