english
НАГРАЂЕНИ НА 36. ИНФАНТ-у - САОПШТЕЊЕ ЖИРИЈА

Председница жирија 36-ог ИНФАНТ-а је Ирина Посамаји, теоретичарка позоришта и драмска списатељица из Париза, а чланови жирија су Владислава Војновић, драматургиња из Београда и Борис Лијешевић редитељ из Будве.

Свима нама била је велика част и велико задовољство да будемо део фестивала који сваке године изнова промовише искреност и истинитост осећања и храброст уметничког израза. Живимо у време многих споља натурених или изнутра одабраних профаних друштвених и уметничких тенденција. Управо због тога свесни смо колико је ретка и колико важна посвећеност  Другом и Другачијем. А та посвећеност није само важна, она је и лепа у најширем естетском и етичком смислу.

За ту лепоту желимо посебно да се захвалимо мудрој и надахнутој селекторки овогодишењег ИНФАНТа Јадранки Анђелић; такође, захваљујемо се водитељу округлих столова Зорану Р. Поповићу за његову огромну, а увек милостиву ерудицију и залагање да се у вези са сваком виђеном представом оде корак даље у размевању, а самим тим и уживању; од свег срца захваљујемо се извршном продуценту Симону Грабовцу и његовој десној руци Елзи Вулетић за њихов пожртвован рад и перманентно «присуство» у свим фестивалским дешавањима; наравно, захваљујемо се и свим оним «невидљивим» људима задуженим за сцену, звук и расвету, а без којих се не бисмо ни чули, ни видели. Последња, али не мање важна, тј. можда чак и најважнија захвалност коју желимо да изразимо односи се на вас - на публику. Свака порука, а у уметности је то од круцијалног значаја, има свог пошиљаоца, свој комуникациони канал и свог примаоца. Публика 15ог ИНФАНТа показала нам је креативну заинтересованост и такав дух да то не само што буди успавану наду, већ наговештава нове и нове, живе, тако неопходне тенденције у култури.

Што се одлука тиче, овогодишњи жири отворено, одговорно, па и поносно признаје да своје одлуке није донео једногласно. Заправо, својом неједногласношћу жири се укључио у општу атмосферу, идејни концепт и систем вредности феномена алтернативе. Између толико заиста квалитетних представа, није било једноставно определити се.  Наравно, заједнички рад, узајамно поштовање и разумевање различитости помогли су нам да донесемо коначне одлуке.

А одлуке су следеће:

  1. Награда за најуспешнији експеримент, односно  представу у целини, додељује се:


представи „Курбас. Реконструкција“ независна  извођачке групе ТанцЛабораторијум, у копродукцији са Националним центром за позоришну уметност Лес Курбас из Кијева, Украјина.

Награда се додељује због целовитог третирања свих позоришних елемената почев од структуре, преко глуме, третмана светлости и звука, сценографије и драматургије. Савршена равнотежа између телесне патње и весеља игре ствара нови начин за промишљање постања, било као појединачног рођења, било као онтолошког појма.

  1. Награда за најоригиналније истраживање једног од сегмената позоришног језика, додељује се:


„Nothing Project“, Ансамбла  Мираж из Београда, Србија

Жири је дошао до закључка да је сегмент позоришног језика који је Мираж употребио заправо невиност играња и постојања на сцени као врста специфичног ритуала. Ауторке су медијуми енергије и емоција од рационалног ка срцима гледалаца. Остатак представе одвија се засебно у сваком гледаоцу где се одвија реврзибилан процес – од емоције до рација. Ритуал, међутим, у овом случају не доводи до катарзе и та неразрешеност је квалитет по себи и није безразлоно наведен и у наслову.

  1. Награда за специфичну изражајност у граничном подручју између позоришта и осталих уметности или стваралаштва у најширем смислу, додељује се:


представи “Микрокореографије” у извођењу Продигал театра – Тима урбаног игралишта из Брајтона у Великој Британији

Паркур је реч која означава уметност покрета и превазилажење препрека, физичких, али и свих осталих, перфиднијих врста. У додиру са паркур-уметницима сви урбани простори пронађени такви какви јесу – зидови, степенице, гелендери и слично – почињу да говоре. Архитектонски елементи комуницирају са телима у покрету, а и са публиком. Тим урбаног игралишта сачињава брајтонски театар, али и сви млади људи из различитих социјалних, често проблематичних средина, у којима се Продигал театар нађе. Његова укљученост у гранично подручје је несумњива будући да је из граничног подручја пошао, а тек затим стигао до позоришта

Хвала вам!

Жири:

Ирина Посамаји, председница жирија

Владислава Војновић, члан

Борис Лијешевић, члан

У Новом Саду, 3. јула 2009.