english
АПСУРДЕСКА
представа
Театарлабор, Билефелд, Немачка

Играју: Томас Беренд, Михаел Грунерт, Индира Хајдеман, Карин Ведекинг
Режија: Зигмар Шредер
Технички директор: Том Добровски

Представа траје 60 минута.

Четворо прилично истрошених глумаца играју Јонескову „Ћелаву певачицу“ већ 25 година. Они више нису у стању да побегну од ове апсурдне драме, која у ствари уопште и није драма, већ анти-драма. Ухваћени у чељусти овог не-театра, они су пропустили да изграде каријеру као глумци и никада нису започели своје животе као нормални људи. Они преживљавају кроз реченице протагониста. Не бивајући аутентични ни на који начин, чине нам се веома слични.
Ми не можемо да их разумемо – али им се свеједно смејемо.
Ми не можемо да их схватимо озбиљно – али ипак смо дубоко дирнути њиховом причом.
Реч је о какофоничној симфонији заплета, текстова и музике, без кохерентности, без најмањег значења.
Четворо глумаца, мистериозна звучна машина и добро скривена камера су састојци овог одлучујућег микса који је Театарлабор компоновао у овој, својој 25. години постојања.

--

Театарлабор испод капије 6

Театарлабор постоји од  1983. године. Његов оснивач, уметнички директор и редитељ свих представа је Зигмар Шредер. За 25 година рада ансамбл је створио снажну уметничку заједницу која негује експериментално позориште и која је развила једниствени позоришни језик. Његова главна инспирација су методи великих позоришних учитеља, као што су Јежи Гротовски и Еуђенио Барба, али и традиција цоммедиа делл'арте и азијске форме позоришног и плесног израза. Позоришни језик Театарлабора не обухвата само естетику већ задире, пре свега, у сâм процес стварања, а присутан је у и методима рада. Група изводи представе засноване на сопственим текстовима, као и адаптацијама књижевних дела, догађаје на отвореном и пројекте који су фокусирани на простор и архитектуру, а веома често сарађује са другим театрима и уметницима из различитих уметничких дисциплина. За сваку представу или дешавање, ансамбл покушава да пронађе нову изражајну форму, и његов рад се заснива на непрекидној, интензивној, креативној размени између свих учесника у пројекту.
Поред представе Апсурдеска, најновије представе Театарлабора су Двојник (2006) - сарадња са Исмаелом Ивом која се насљања на дело позоришног визионара Антонена Артоа и Зимско путовање (2007), музичка представа у сарадњи са Јоши Оидом. Театарлабор је познат и по својим импресивним спектаклима на отвореном и великим историјским представама, организацији интернационалног позоришног фестивала 360° у свом простору, као и педагошком раду.