ПРОГРАМ / ИСТОРИЈАТ / АРХИВА / ИЗДАВАШТВО / СПОНЗОРИ / БИЛТЕН / КОНТАКТ / НАГРАДЕ
SAD SAM LUCKY
ЕМАНАТ - Институт за афирмацију и развој плеса и савремене уметности, Словенија

Кореографија и извођење: Матија Ферлин
Драматургија: Горан Ферчец
Текст: Сречко Косовел, Матија Ферлин
Музика: Лука Принчич
Сценографија: Маурицио Ферлин
Обликовање светла: Саша Фистрић
Костим: Матија Ферлин
Графички дизајн: Тина Ивезић
Фотографија: Данко Стјепановић, Нада Жганк
Превод: Катја Коси, Данијела Билић Ројнић

Продукција и организација: Еманат
Копродукција: Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis, Centre National de la Danse
Домаћин и копродукција: Загребачки плесни центар
Партнери на пројекту: Регион Истра, Општина Сан Вићенти, Фестивал игре и невербалног позоришта Сан Вићенти,
Бункер – Стара електрана – Елекро Љубљана
Финансијска подршка: Министарство просвете, науке, културе и спорта Републике Словеније, Општина Љубљана, Општина Пула

Трајање: 65 минута


SAD SAM LUCKY

Поезија и живот словеначког песника Сречка Косовела исходишне су тачке у истраживачком процесу којим је кореограф и извођач Матија Ферлин започео рад на пројекту „Sad Sam Lucky“, у серији радова „Sad Sam“ започетој 2004. године.
Косовелова меланхолична и исповедна поезија настала између сурових атмосфера словеначког краса и егзистенцијалне кризе као последице Првог светског рата, широким корацима пролазећи кроз импресионизам, симболизам, експресионизам и конструктивизам, физички напада језик у покушају да му пронађе идеалну форму, ону која је више од поезије саме. Управо ти физички насртаји на језик, то радикално кореографирање језиком, формирају конкретну партитуру којом се користи Ферлин у свом истраживачком процесу.
Поновним драматуршким ишчитавањем Косовелове поезије о формира се критична маса песничких слика, појмова, значења и афеката који својом акумулацијом изазивају потребу за репрезентацијом у неком другом физичком облику.
Говор се намеће као један од примарних облика те репрезентације, покрет као други, простор као трећи. Односом између потентности стиха, материјалности говора, издржљивости покрета и рефлексивности простора, Матија Ферлин креира континуирану кореографску целину изразито наглашене телесности. Инсистирањем на крајностима које генеришу рубни појмови попут почетка и краја, среће и туге, живота и смрти, пролазности и вечности, активности и пасивности, Ферлин улази у радикални, физички, турбулентни и емоционални дијалог с јединственим аутором на европској авангардној сцени, препознајући његов живот и дело као парадигму било које врсте уметничког живота и рада.
--

ЕМАНАТ

Циљ Еманат - Института је промоција, афирмација и непрекидан допринос развоју савременог плеса и уметности као динамичном и разноликом пољу значајне уметничке креативности и продукције. Главне активности Еманата су продукција наступа уживо, интермедијских уметности и уметности звука. Институт истовремено промовише образовање и објављивање као кључне елементе развоја савременог плеса и уметности. Свестан широког спектра тема и теоријских дискурса, те креативног потенцијала различитих методолошких приступа и продукцијских модела, Еманат заступа интердисциплинарну и међусекторску сарадњу, с крајњим циљем ширења и примене теорије и праксе које стварају савремени уметници, у остале друштвене сфере и обрнуто.