„Једини опис овог комада, наведен у флајеру који је пратио његово прво извођење, обухватао је следеће: Вера Мантеро, импровизација, 5 минута.
Мислим да нико у организацији Маратона за плес није имао никакву представу о томе, шта ћу ја урадити. И мислим да то није трајало само 5 минута.
Маратон за плес постао је већ историјски догађај, организован од стране неколико играча и кореографа 1993. године, који су одлучили да пробуде земљу. Да би се играло. Када су ме позвали да учествујем у догађају, рекла сам да са великим ентузијазмом. Онда сам почела да размишљам шта могу да урадим да бих 'пробудила људе'. У то време сам управо читала дело 'Култура која гуши' Жана Дибифеа и чинило ми се апсолутно оправданим да у оквиру догађаја прочитам одломке из књиге пред публиком – ма ко она била - у позоришту Марија Матос. 'Како међутим читати? И зар то неће бити помало претенциозно, отићи тамо и рећи ја сам она која зна шта је права култура или најбоља култура? Можда би требало да будем нага... Морам нага читати Дибифеа. Залепљена о подлогу испред микрофона? Не, то није могуће... А шта онда урадити? Нага...?' Нагост ме је нагнала да размишљам о Манеовој Олимпији, коју сам била видела недавно у Музеју Орсеј у Паризу, где сам у то време живела. 'А шта ако је то Олимпија која чита Дибифеа? Не, како ужасно! Сви ће ме кривити за светогрђе слике итд, итд...' Испричала сам Андреу Лепецком да желим нага да читам Дибифеа, али не знам како то да изведем - да само не читам нага Дибифеа. Нисам чак ни поменула слику. Да ли ћете поверовати шта ми је одговорио? 'Вера, сећаш ли се Манеове Олимпије [коју смо видели заједно]? Мислим да би требало да урадиш нешто са њом.' [!!!]
И то сам онда урадила."
Вера Мантеро
--