Представа је инспирисана причом „Десет слика чувања вола“, која се сматра најпознатијим описом остварења и пута Зена, чији је творац кинески Зен учитељ Какуан Шиен из периода династије Сунг.
У причи се посебно наводи десет ступњева које човек мора прећи у кроћењу и разобличавању у себи дубоко утиснутог ега и его-програма. То је заправо путоказ за свакога ко тежи ка истинском пробуђењу своје праве, изворне природе и достизању исконске слободе.
Центар за уметност покрета Перпетуум, основан је 1999. године у Београду, као независна, непрофитна уметничка организација, чији је главни циљ подршка креативности и едукација младих у сфери савременог плеса. Центар је од самог почетка у свом раду форсирао различите врсте вештина које данас мање или више егзистирају у плесној уметности, пружајући својим полазницима широк дијапазон избора, и стварајући на тај начин једну солидну основу за даља индивидуална усавршавања и надградњу. У оквиру Центра постоје радионице за савремену игру, класичан балет, џез денс, јогу.
Посебна пажња посвећује се раду са децом и младима који имају веће аспирације према савременој плесној уметности и очекују да буду препознати и подржани у свом стваралачком напору.
Као резултат овакве концепције, већ на самом почетку рада Центра формирана је играчка трупа, Компанија Перпетуум денс. Она на најбољи начин презентује едукативни и креативни рад Центра, на најеминентнијим домаћим и светским сценама.
Осим наведених активности Центар велику пажњу посвећује сарадњи и повезивању са плесном заједницом како у нашој земљи тако и у свету.
На путу достизања истинске слободе
„... У кретању које почиње трагањем, преко плеса у којем се уствари једна личност дели на своју спољњу и унутрашњу суштину Ана и Марија Обрадовић, подједнако упечатљиве младе играчице, проналазе животне стазе којима ‘хватају’ и ‘кроте’ замишљеног вола односно све оно што испољавају својом спољашношћу, да би превазишле своју двојност, себе у себи, и вратиле се, путевима буђења, својој правој изворној природи. На тим путевима личности им се раздвајају најпре у лаганој игри са мало покрета, да би, свака за себе, одбацивала оно што их одвлачи од средишта и најзад се, уз хармонију са веома добро одабраном музиком Јапана, Тибета, Кине и Индије, вратиле препорођене свету и достигле бар делић недостижне исконске слободе.
Сасвим је разумљиво да се у овој представи традиције која није ни религија, ни философија, ни психологија, ни ма која врста науке - као што је то Зен, тежило да се без речи, али не и у немуштом ћутању, стилизованим покретом прикаже двојност човекове природе, која међусобни склад налази у самосвојном поимању слободе. У томе се и успело, па је поред кореографије Светлане Ђуровић и изузетно дисциплинованог и визуелно ефектног плеса близнакиња Ане и Марије, лепо измаштаних костима Иде Игњатовић, уз допринос осталих посвећених сарадника, Перпетуум денс компанија обогатила нашу разноврсну савремену плесну сцену озбиљним остварењем, које упућује на мисаону суштину људског бића, која предходи свесном деловању - и некада и сада.“
Милица Зајцев