У копродукцији са Rote Fabrik Zurich
Играју: Беатрис Жакар, Масимо Бертинели, Франсоа Жендр
Идеја: Масимо Бертинели, Франсоа Жендр
Режија/Сценографија/Светло: Петер Шелинг
Музика/Композиција: Масимо Бертинели, Франсоа Жендр, Беатрис Жакар
Кореографија: Беатрис Жакар
Видео: Петер Шелинг
Монтажа/Асистент сценографа: Сергеј Никокошев
Продукција: Беатрис Роси
Представа траје 55 минута без паузе.
„machine a sons – sound machine“ је мултимедијална представа, која брише границе између концерта, позоришне представе и плеса. На поезију извођења снажно су утицали надреализам, дадаизам и апсурд. То је неконвенционалан комад, заснован на томе, како наука може истраживати нека од најапсурдинијих научних питања из живота. На пример, како се оно што је нечујно може начинити чујним? Како врисне мува када налети на врућу светлосну сијалицу? Шта каже Господин Риба када проси перају, ради склапања брака, госпођице Риба? О чему шапуће ружа када излази сунце? Шта бисмо чули у врту ноћу када би наше уши биле суптилније? Сва ова нечујна бука ухваћена је уз помоћ специјалне опреме. Изван тренутно чујних звукова, састављена је музичка композиција и од ње начињен концерт. Ту нису заборављена ни осећања научника, који током година улажу сав свој труд у ова не безначајна питања.
... Позната по томе, што истражује апсурд у свакодневном животу, њихова мултимедијална представа ‚machine a sons‘ (sound machine) је окрепљујуће оригинална и указује на запањујући опсег талента и готово јединственог извођачког стила... Непотребно је рећи, да је ово од снова саткана, надреалистичка представа... ‚ми нисмо смешни и не желимо да будемо смешни, али понекад то не можемо избећи јер живот је управо такав.‘ ХА! Ова трупа је веома смешна, без обзира колико озбиљно изводи представу... на крају... вас остави препуштене вашим властитим рефлексијама о овом замршеном сплету збуњујућих, проницљивих слика.
sandiego.comreview, 16.04.2006.
МУЗИКАЛНОСТ КИКИРИКИЈА И САКСИЈА СА ЦВЕЋЕМ
... Када научници свирају соло секвенце пуне електрицитета на ваздушним гитарама, мешавина парадајза и кикирикија почиње да пева а човечуљци траже прибежиште у саксији са цвећем, онда вас је прогутао свет Плесне компаније Дрифт... емпатично пиштеће и маштовито...
Кроненцајтунг, Аустрија, 19.07.2005.
Шта је наука ако не завиривање у таму и откривање новог? Као што наука покушава да открије физичке истине, Дрифт настоји да нам објасни непознате могућности плесног и позоришног израза на сцени. Ова јасно профилисана трупа експериментише са хибридним облицима покрета, позоришта, визуелних ефеката и осећања. Својим трудом, Дрифт још увек уобличава своје месте у пределу европског плесног театра, али је једна од најтраженијих плесних компанија у Швајцарској.
Theatreforum – Intern. Theatre Journal, 2002
Швајцарска плесна група Дрифт је ансамбл који истражује, суптилно и са пуно хумора, апсурдности у свакодневном животу. Уметнички директори Беатрис Жакар и Петер Шелинг раде заједно од 1987. године. Масимо Бертинели им се прикључио 1992. године. ‘Compagnie Drift’ је настала 1998. године. Плесна трупа са седиштем у Цириху постала је убрзо једна од најзначајнијих и најуспешнијих у Швајцарској. Једнако су успешни и на међународној плесној сцени, представивши свој рад у 28 земаља. Жакар и Петер Шелинг/ Compagnie Drift добитници су Награде Швајцарске за плес и кореографију 2007, за њихов укупан досадашњи рад. У савременом плесном позоришту, Дрифт у свом раду полази из крајњег надреализма са некаквом лакоћом која, наизглед, готово не затева никакав напор. коначни резултат може бити колико неочекиван толико и апсурдан и узнемирујући. Све једноставне позе и гестови, ништа мање него дело као целина, представљају основу за непрекидни покрет и постају инструмент специфичног и веома личног потписа компаније.
Поједностављивање средстава, свођење трошкова на најмању могућу меру остају од почетка значајни елементи њиховог уметничког правца, представљајући често контрапункт замршеним, застрашујућим и разлагајућим ерупцијама. Лакоћа, игровност се преплићу са збуњеношћу. Ликови се не појављују у кохерентним улогама већ пре представљају симболе различитих могућности живота, са којима извођачи експериментишу да би их идентификовали или преобразили...
Прецизност покрета компаније ствара снолики, недоследан визуелни садржај, који отвара питања, а оставља гледаоцу да затвори круг, одреди форму и припише значење ономе што види.
www.drift.ch; [email protected]
......................................................................................................................................
Извођење ове представе финансијски су подржали:
Про Хелвеција Швајцарски уметнички савет
Кантон Цирих – Стручно одељење Култура
Град Цирих – Управа за унапређење културе |