Херметички позоришни кабинет II
Аутор: Teatr Novogo Fronta
Играју: Алеш Јанак, Ирина Адрејева, Томас Прокш, Џејн Грегор, Ахилеј Харискос, Кшиштоф Гмитер
Представа траје 70 минута.
Погледах на земљу, а гле без обличја је и пуста; и на небо, а светлости његове нема. Погледах на горе, а гле, тресу се и сви хумови дрмају се. Погледах, а гле, нема човека, и све птице небеске одлетеле.
Јеремија 4, 23 – 25
„Doppelganger“ је фантом или двоструки дух, који нема своју сенку ни слику у огледалу…
„Doppelganger“ је позоришни анаграм и сценска пермутација библијских симбола. У представи је употребљен неконвенцијални поступак нарације, тзв. асоцијативно издање, када су поједине сцене повезане на основу слободне конзистентности и тзв. двоструког енкодирања. Овакав начин нарације је апсолутно изузетан у позоришту, али је карактеристичан, на пример, за филмско стваралаштво режисера Дејвида Линча, који га је између осталог употребио и у свом последњем филму Inland Empire, као и Теренс Малик у филму Танка црвена линија (The Thin Red Line) или Андреј Тарковски у филму Огледало.
Представа „Doppelganger“ је прича о двојнику васкрслог Лазара, који је појављује након Лазаревог изласка на светло дана. Принцип сценске пермутације библијских симбола приказан је кроз алегорију стварања Адама Кадмона и Лилит, пророка Јеремију о доласку Месијином и библијском Васкрсењу Лазаревом.
Почеци Teatra Novoga Fronta леже у Петрограду, Русија, где је ова позоришна трупа основана 1993. године. Њихово рано деловање резултирало је из експеримената у области релације између тела глумца – јединог материјала који глумац користи у свом раду – и простора догађаја. Прва представа „Времја Дурак“ (Време – Глупак, 1994) била је представљена на њиховој првој европској турнеји, а тематски је била посвећена страху од онога што би будућност у Русији могла донети. Након турнеје, Teatr Novogo Fronta је устоличио своје седиште у Прагу, Чешка Република.
Трупи су се прикључили нови чланови или гости из Чешке, Јапана, Русије, Канаде, Италије, Словачке, Немачке, Француске, Сардиније, Тогоа, Пољске, Аустрије, Грчке и Данске. Креативност и сценско извођење Teatra Novoga Fronta су веома импресивни, како у обиму тако и у разноликости, обухватајући спектар од уличног театра и импровизованих сцена до егзактних и режираних представа на класичним позорницама. Позоришни критичари описују њихов рад као „горак плес гротеске,“ „подељени плес,“ или пореде њихов начин (стварања) покрета са буто плесом.
Од свог оснивања, Teatr Novogo Fronta извео је бројне представе у целој Чешкој, у Немачкој, Пољској, Швајцарској, Мађарској, Словачкој, Словенији и Енглеској, укључујући фестивале у Шкотској, Мађарској, Босни, Летонији и Данској, а током последње европске турнеје наступао је у Холандији, Белгији, Француској, Финској, Русији, Италији, Аустрији и Немачкој.
Представе Teatra Novoga Fronta сачињене су од слика, које су на граници између мистицизма и апстракције, уметности циркуса и модерног плеса. У њима су главна снага акција, чин или деловање, импровизација и тензија, уз посебно наглашавање смешне стране људске трагедије. Teatr Novoga Fronta тренутно изводи пет својих представа. Трупа у овом тренутку ради на новом комаду, чија je централна тема вечито митско мучеништво људског бића.
Извођење ове представе омогућила је Амбасада Чешке Републике у Београду.
|