ВИВИСЕКЦИЈА КРЕДЕНЦА

Ла бел Менијер  – Ла поетик де сињ, Француска

Фестивал  у Авињону – Позориште Бастиља, Француска

Театрoскоп, Србија

Представа реализована уз подршку програма „Театроскоп”, чији су оснивачи Француски институт, Министарство културе Републике Француске и Министарство за европске и спољне послове Републике Француске.
Концепција и извођење:  Маргерит  Борда, Рафаел  Котен и Пјер Меније
Захваљујући: Францу Кунзеу и Хансу Кунзеу
Администрација: Каролина Тижо
Менаџмент: Флоренц Кремпер, Лиз Дајнак
Трајање: 75`

„Има некакве радости у чину рушења, у давању права себи да то учинимо, у улагању целе своје енергије у тај задатак. Постоји једно врло примитивно задовољство у уништавању онога што је било пре нас, ствари које смо наследили и које нас понекад оптерећују… У перформансу „Вивисекција креденца”,  бурлескна и ослобађајућа димензија уништавања постоји упоредо са потресном и узнемирујућом димензијом разарања, са суптилним преиспитивањем ‘нормалности’ свакодневног живота.”
Пјер Меније, редитељ
Перформанс „Вивисекција креденца” (Buffet à vif) је настао у оквиру програма  „Sujets à vif”, након што су Удружење драмских аутора Француске и Фестивал у Авињону предложили Пјеру Менијеу и Рафаелу Котену  да изведу заједнички комад. Темељећи се на идејама сусрета и инвентивности, програм „Sujets à vif” позива два уметника, који се баве различитим уметничким  праксама и међусобно се не познају, да поставе комад у трајању од 30 минута који ће бити представљен на Фестивалу у Авињону. Изворни наслов на француском језику, „Buffet à vif”,  инспирисан је насловом самог програма „Sujets à vif”, у оквиру којег је перформанс и настао, те као такав не може бити дословно преведен.
[…] „Вивисекција креденца“  је налик поклону изненађења, уз мирис ватромета приде! Необузданост овог перформанса, која никад не прелази у ирационалност, носи дашак екстравагантне лекције о човечанству и његовим напорима да се одржи.
Предвођен са два тако различита, а опет тако слична кловна, овај театар деструкције и разарања, жесток и обестан, али ништа мање радостан (јер ломљење може бити лековито) на себи својствен начин затвара чудесни круг постојања.
Розита  Боасо, „Ле  Монде”
„Ла бел Менијер” ужива подршку Министарства културе Републике Француске – ДРАЦ Оверња-Рона-Алпи,  Регионалног савета Оверња-Рона-Алпи и Окружног савета Алијеа. „Ла поетик де сињ” ужива редовну финансијску подршку Министарства културе Републике Француске – ДРАЦ Центар-Долина Лоаре,  Регионалног савета Центар-Долина Лоаре, Окружног савета Ендр и Лоара, те Града Тура од 2014. године.
Копродукција: SACD / Фестивал у Авињону, Позориште Бастиља
Buffet à vif настао је 2014. године на Фестивалу у Авињону, а потом је адаптиран 2016. године у Позоришту Бастиља у Паризу.
Гостовање/извођење перформанса/представе одржава се уз подршку Европске престонице културе Фондација “Нови Сад 2021” и програма Театроскоп, чији су оснивачи Француски институт, Министарство културе и Министарство европских и спољних послова Републике Француске.