ПРОГРАМ / ИСТОРИЈАТ / АРХИВА / ИЗДАВАШТВО / СПОНЗОРИ / БИЛТЕН / КОНТАКТ / НАГРАДЕ
САМО МОЈЕ
Ана Дубљевић и Игор Коруга, Србија

Ана Дубљевић и Игор Коруга
Сценски простор: Синиша Илић
Израда сценског простора: Каркатаг колектив
Дизајн: Катарина Поповић
Односи с јавношћу: Сања Љумовић
Музика: Дарја Јаношевић
Продукција: Ксенија Ђуровић
Фотографије: Владимир Опсеница

Продукција: Станица Сервис за савремени плес уз подршку мреже Departures and Arrivals (DNA) кроз програм Креативна Европа, Министарства културе и информисања Републике Србије и Битеф театра

Трајање: 55 минута


Рад Само моје бави се истраживањем тзв. „негативних осећања“ појединца као незанемарљивим одликама данашњег свакодневног живота у капиталистичком друштву. Инспирација за истраживање, поред личних искустава аутора, потиче из рада америчке теоретичарке Ен Цветковић, која третира ова емотивна стања пре као друштвене и културолошке означитеље него као медицинска стања појединца. Рад подржава јавно прихватање оваквих осећања на колективном нивоу као потенцијално полазиште за стварање нових облика заједништва, солидарности и друштвено-политичног деловања.

Током последњих пет година Ана и Игор су континуирано сарађивали кроз неколико уметничких пројеката, истражујући различите теме кроз поље кореографије и плеса: опстанак и улогу јавног говора у данашњем капиталистичком друштву, положај и права особа са ретким болестима у Србији, друштвени положај уметника нове генерације у области савременог плеса; истраживање услова привремености као основних услова рада и егзистенције на данашњем уметничком тржишту итд. На формалном плану баве се анализом кореографије у сфери нематеријалне форме – језика, производећи „језичку кореографију“ као проширени облик сценског изражаја. Реализовали су следеће представе: Practice what you Pitch! (2013), Expose (2013/2014), На траци / Streamlined (2014/2015); Temporaries (2011-2013) у сарадњи са још четворо кореографа из Београда.

Ана Дубљевић (Београд, 1980) је извођач и аутор у пољу плеса, кореографије и кореографије као проширене праксе. Њена уметничка интересовања усмерена су на концепте и однос језика и тела у плесу. Бави се питањем политичности, с једне стране уметности и уметничког дела, и са друге стране наших свакодневних индивидуалних и колективних живота данас. Активни је члан Станице Сервиса за савремени плес. Завршила је Вишу школу ликовних и примењених уметности у Београду, а њен образовни и уметнички развој у домену савременог плеса и кореографије реализован је кроз различите ванинституционалне платформе као што су Enparts Campus 2010, Nomad Dance Academy 2008, DanceWEB/ImpulsTanz 2007, Fostering Creativity и InteatroFestival Academy 2006; 2012/2013. њен уметнички рад подржала је APAP Network; учествовала је у The Curatorial Project 2011 и боравила у уметничким резиденцијама Life Long Burning - Workspace Brussels 2013, Jardin d’Europe - Cullberg Theater 2012, Mogosoaia Center 2008, итд.
Ана је 2014. уписала мастер студије Кореографија и перформанс на Институту за позоришне студије у Гисену и Франкфурту, где је успешно завршила прву годину школовања. Тренутно је стипендиста Ерасмус + програма размене студената и наставља своје школовање на мастер студијама Изведба драматургије на Свеучилишту у Загребу.

Игор Коруга (Београд, 1985) ради у области савремених извођачких уметности (плес и кореографија). Дипломирао је на мастер студијама на одсеку Solo/Dance/Authorship (SODA) Универзитета уметности у Берлину, као и етнологију и антропологију на Филозофском факултету у Београду. Био је стипендиста плесних едукативних програма Nomad Dance Academy и DanceWeb, као и плесне стипендије Канцеларије градоначелника Берлина. Игор је од 2006. активни члан организације Станица Сервис за савремени плес у Београду. Од 2015. године ради као доцент на Институту за уметничку игру у Београду. Члан је Удружења балетских уметника Србије (УБУС). Учествовао је као кореограф и извођач у бројним уметничким резиденцијама и платформама локално, регионално и у иностранству (нпр.TASK - TALA плесни центар, Загреб; Le Centre chorégraphique national de Montpellier; Summer Coaching - WorkspaceBrussels, Брисел; KulturKontakt, Беч; TanzFabrik Берлин итд). Као извођач, кореограф и драматург радио је у оквиру бројних позоришта и културних организација - Народно позориште, Београд; Битеф театар, Београд; Dansens Hus, Стокхолм; Tanz Quartier / Museum Quartier, Беч; Трафо, Будимпешта; Ufer- Studios, Берлин; Hebbel am Ufer (HAU) Берлин; Weld, Стокхолм итд. Добитник је прве награде и награде критике на XIX фестивалу кореографских минијатура у Београду, а такође и носилац годишње награде Националне организације за ретке болести Србије (НОРБС) за изузетан допринос у унапређењу положаја особа са ретким болестима у Србији, кроз свој уметнички рад. Уметничке интересе усмерава ка истраживању кореографије као проширене праксе сценског изражаја која се примењује у истраживању нематеријалних форми - језика, и различитих друштвених и културних феномена.

Станица је иницијатива уметника и културних радника у области савременог плеса и извођачких уметности у Србији, покренута 2005. године. Од почетка, рад је био усмерен на јачање плесне заједнице, њено структурисање и препознатљивост, те интегрисање у систем културе у Србији, на Балкану и на међународном плану. Један од најважнијих циљева Станице је обезбеђивање пристојних професионалних услова рада за све активне учеснике уметничке сцене у Србији и у балканском региону, а кроз програме едукације (Генератор - сарадничка платформа за развој плесног позоришта за децу на Балкану), професионалног развоја (Критичке праксе – програм за развој критичког писања у области савременог плеса), продукцију, промоцију, заговарање и културну политику. Због широког спектра својих активности, Станица је изградила велику мрежу локалних и међународних партнера: Nomad Dance Academy, Life Long Burning, Асоцијација Независна културна сцена Србије, advanced performing arts project и много других појединаца и организација.