|
СТВАРАЊЕ ФИЗИЧКЕ ОСНОВЕ ЗА ИЗВОЂЕЊЕ ‘КЛАСИЧНИХ’ ТЕКСТОВА
радионица
Бронвин Тведл (Нови Зеланд)
|
................................................................................. |
Почевши од 2002. године, развијала сам метод стварања неочекиваних физичких слика или приказа за класичне драме, користећи тело, а не драмски текст, као полазиште. Коришћењем поступка случајних асоцијација, ствара се физичка основа за целу драму, а касније се интеграцијом текста за њу ‘проналази оправдање’. Кроз савладавање супротности између текста и наметнуте телесности, редитељ и глумци откривају ‘правила игре’ у фиктивном свету драме. Случајне физичке или телесне радње се појављују као средства метафоричког подтекста када се ишчитавају спрам речи драме. Овај метод ослобађа глумце клишеа и отвара интерпретативне могућности које се не би појавиле ако би се започело са текстуалном анализом. Он, такође, приморава публику да се активније ангажује у проналажењу значења драме.
Бронвин Тведл је редитељ и драматург, као и предавач Програма за позориште на Викторија универзитету у Велингтону од 2001. године. Као редитељ, поставила је своје билингвалне адаптације Хамлетмашине Хајнера Милера (1996, Мелбурн), Др Фауст пали светла Гертруде Стајн (1998, Берлин) и новозеландску премијеру Човека извана Волфганга Борхерта (2002, Велингтон). Затим је режирала адаптацију Питера Барнса Лулу Франка Ведекинда (2005, Дјундин) и Квартет Хајнера Милера у БАТС театру (2006, Велингтон). Остварила је драматургије за вишеструко награђену представу Albert Speer у БАТС театру (2004, Велингтон), и за Демократију (2005) и Гаће (2006) у Серка театру (Велингтон). Члан је Извршног одбора Новозеландске националне драмске агенције и Службе за развој драмских текстова и сценарија под називом Тржиште драме од 2002. године. Поља њених истраживања и предавања укључују: методологије физичког (телесног) позоришта; теорије о глуми и режији; и представе из 20. века [написане] на немачком језику.
|
|
|
|
|