::
Predstava posvećena grčkom pozorištu senki Oma studio
se ovog puta bavi grčkim pozorištem senki koje u Grčkoj ima veoma važnu ulogu
i koje je obeležilo duše ljudi, jer su uvek kroz šaljive priče Karađoza (protagoniste
grčkog pozorišta senki) obelodanjeni mnogi društveni, ekonomski i politički problemi.
U "Karađozu Velikom" pratimo dve paralelne priče: priču o "Karađozu
i Aleksandru Velikom" (veoma poznata priča grčkog pozorišta senki) i priču
o životu Karađozovog izvođača po imenu Sotiris. Predstava počinje Sotirisom koji
priča o svom životu, svojoj umetnosti i kroz sećanja se razotkrivaju Karađoz i
ostali likovi, koji se u ovoj predstavi pojavljuju ispred belog platna, "naspram
svetla". Figure, koje pokreću izvođači veoma su krupne, izvođači postaju
figure i postaju osobe iz glavnih događaja Sotirisovog života. Sotirisova laboratorija
postaje belo platno i obrnuto, sve se menja kao i igra koju igra njegovo sećanje. Izvođači:
Andonis Dijamantis, Irini Kutsaki, Marija Panteri, Manolis Sultatos, Lefteris
Agelakis i Konstantinos Zaimakis Dramaturgija/režija: Andonis Dijamantis Kostimografija:
Nikos Konijaris Muzika: Stelios Magafurakis Karađozove pesme: Spiros i Temis
Karabalis Dizajn i konstrukcija likova: Titos Petrakis i Violeta Kovačević Produkcija:
Oma studio Oma studio ::
Pozorišnu družinu "Omma" osnovao je 1991. godine Andonis Dijamantis.
Omma, u starogrčkom jeziku znači oko, ali i pogled. Naziv je odabran u skladu
sa izborom pozorišnog pravca, eksperimentalnog pozorišta u kojem je istraživački
rad primarni element i zahtev kao preduslov i rezultat nove tačke viđenja, novog
pogleda. Rad ove družine publici donosi nove pozorišne kodove. Dakle, to je istraživanje
i testiranje prihvatljivih pozorišnih principa. Šta je pozorište? Šta za glumca
znači "igrati"? Kako Prostor i Vreme utiču na funkciju predstave? Način
na koji mi pravimo pozorište nazivamo Prostorni teatar, jer pokušavamo da svojim
prisustvom "promenimo" prostor i vreme. Trudimo se da to postignemo
primenom specifičnih principa zasnovanih na fizičkoj akciji. Obično igramo u ne-pozorišnim
prostorima, u starim skladištima, napuštenim zgradama, starim školama, u Grčkoj
i u inostranstvu. Od 1993. godine mi, takođe, pravimo i ulične predstave, jer
nas zanima kako tehnika može da funkcioniše u "slučajnom" prostoru kao
što je ulica, gde se uslovi za održavanje predstave ne mogu kontrolisati. Način
rada "Omme", prvobitno inspirisan i pod uticajem Laboratorije Jeržija
Grotovskog i u osnovi Odin teatrom Euđenija Barbe, sada sledi sopstveni put i
istraživanje. :: Gostovali na INFANT-u 1996, 1997.
i 1999. |