|
|
- Šta ti to radiš? - Odabiram putnike
u svežnjevima po hiljadu. Otpravljam vozove koji ih donose čas na
desno, čas na levo - reče skretničar. - Mnogo im se žuri. Za čim
to oni jure? - Čak ni mašinovođa to ne zna. U suprotnom pravcu
protutnji drugi brzi voz. - Zar se oni već vraćaju? - To nisu
isti, razmenjuju se. - Nisu bili zadovoljni tamo gde su
bili? - Čovek nikad nije zadovoljan tamo gde je - reče
skretničar. - Kada bih ja imao slobodnih 53 minuta, uputio bih se
sasvim lagano nekom izvoru… |
Predstava "Hurry Up!" je inspirisana trenutnim
stanjem svesti čovečanstva i predstavlja refleksiju na zbivanja u
savremenom svetu. Radnja je smeštena u prvu trećinu prošlog veka, period
koji je po svojoj dinamičnosti, dramatičnosti i previranjima veoma sličan
sadašnjem trenutku u kojem mi živimo. Da li je ikad na ovoj planeti i
postojao neki drugačiji trenutak?! Fjodor Mihailovič Dostojevski
kaže: "Strašno istorijsko iskustvo nam je u dovoljnoj meri pokazalo da
ljubav prema čovečanstvu koju pokazuju revolucionari i utopisti dovodi do
najvećih razaranja i najodvratnijih zločina. Vaspitati u sebi istinsku
ljubav nije jednostavan posao, i zbog toga se u životu, posebno tamo, gde
se postavljaju oholi i grandiozni ciljevi pre srećemo sa pseudo ljubavlju
nego sa istinskom. Da se ne bismo zbunili na tom putu potrebna nam je
ogromna mudrost."
|
|
Govor tela Centar za umetnost pokreta
"Madlenijum" sinoć je u Bitef teatru izveo predstvu "Hari ap" (Požuri).
Prema ideji i koreogrfiji Svetlane Đurović, šestoro mladih umetnika su
uvežbanim skladnim pokretima pokazali da reči nisu uvek neophodne. Govorom
tela uz video umetnost Ranka Lasice odslikali su tretnutno stanje svesti
čovečanstva kroz prizmu dešavanja iz početka prošlog veka. Dramatičnost
igre zainteresovala je uglavnom mladu publiku, koja je u neobičnim
pokretima tela igrača prepoznala ubrzanu i izbezumljenu sliku vremena u
kojem žive. Ova multimedijalna priča svojim gledaocima nameće pitanje, da
li je, ikada, na ovoj planeti postojao trenutak koji nije nosio razaranje.
Politika
ekspres
Centar za umetnost pokreta
Madlenium, koji vodi koreograf modernog baleta Svetlana Đurović izveo je
na sceni Bitef teatra, na kojoj se stvaraju predstave alternativnih
igračkih grupa, svoj novi projekat "Hurry Up!" sa mnogo iskrene mladalačke
energije. Stasala kao koreogaf na tradicijama beogradske moderne
umetničke igre, koju je usvojila radeći sa pedagogom i koreografom
Dubravkom Maletić, Đurovićeva je pokazala obziljnost u plesnom oblikovnju
svoje postavke. Ostvarenje njene ideje o stalnoj ljudskoj žurbi i nagonu
za putovanjem, imalo je podršku u veoma igrivoj muzici Žan Mark
Zelwera. Ukatko: u vozu koji ide bez voznog reda, putovale su u prvoj
polovini prošlog stoleća uvek u žurbi različite ličnosti. Tu je bračni
par, Skitnica, Gospoda u crnom, kurtizana, Devojka, Seljanka, koji
dinamično i stalno veoma pokretljivo tragaju za nedostižnim mestom
relaksacije i spokojstva. Temu, bez sumnje aktuelnu po svojoj
neurotičnosti i u sadašnjem vremenu, kao i prošlom, Đurovićeva je varirala
kroz pokrete često autoagresivne, snažne i obespokojavajuće u uznemirenoj
tenziji, izvlačeći od svojih izvođača maksimum
angažovanja. |