Odlučile su da započnu novi život. Na moru, ničijoj zemlji, nadaju se i plaše kako će taj život izgledati. Nemaju šta da izgube; nemaju, takođe, ništa zajedničko osim vizije i strepnje. Bežeći od prošlosti, najteži teret koji nose jesu sećanja. |
TEATAR OM
koji su 1989. godine u Rimu osnovale glumica Sandra Pazini i scenograf
Antonela Dijana, danas je međunarodna teatarska trupa. Od 1996. godine
njegovo sedište je u Danskoj. Umetnički rad trupe bazira se na jakom
fizičkom treningu glumaca i vezi između teatara i vizuelne umetnosti.
Scenski prostor razvija se paralelno sa glumačkim akcijama i
dramaturgijom. Scenografija, boje i oprema ne kreiraju tek “površinu” već
i svet u kome glumci daju život likovima prema kojima gledaoci kreiraju
svoju vlastitu viziju paralelne stvarnosti. Muzika i pripovedanje takođe
igraju važnu ulogu u skorašnjoj produkciji ove
trupe.
Izvedene
predstave, perfomansi, koncerti: |
|
NA MORU SEĆANJA
Ideja sama po sebi blizu je genijalnosti. Šest žena različitih nacionalnosti putuje brodom u treću zemlju. Jedine stvari koje naočigled dele jesu strahote rata kojima su prisustvovale, te snovi i strahovi koji ih vežu za budućnost. Zamislite holivudsku verziju: dvoiposatni film sa Meril Strip, Mišel Fajfer i Zeta-Džouns, gde se njihove lične istorije otkrivaju sloj po sloj dok se, usred mora, primiču međusobnom razumevanju i prihvatanju. No, ovo nije Holivud. Ovo je Vindrup u kišnoj oktobarskoj noći, a uloge šest žena tumače profesionalne glumice bez milionskih honorara i silikona. Fascinanatna je, takođe, jednostavna a istovremeno i veoma inventivna scenografija Antonele Dijane. Igra svetla, šum vitla koja ih dižu i spuštaju, upotreba bambusa, kutija koje se izvrću da bi zadržale vodu, blago koje se pojavljuje iz kovčega, i tako dalje. "Memento" je dobar performans. Performans koji postaje veoma aktuelan kada Ingrid Hvas citira Volta Vitmena: “Kakvi su to šapati, o zemlje, što idu pred vama, prolazeći ispod mora? Da li se to sve nacije ujedinjuju? Da li će to nastati jedinstveno srce planeta? Zemlja potvrđuje novo doba, možda opšti božanski rat, Niko ne zne šta će se sledeće desiti…prostor pred mojim koracima prepun je fantoma, Nerođenih dela, stvari koje će uskoro biti.” Lako možete pratiti "Memento" čak i ako niste profesor iz oblasti eksperimentalnog teatra. On sadrži dovoljno slika, osećanja i reči za jedno dobro iskustvo. Eto šta se dešava kad spoj mašte i profesionalne veštine stvaraju intenzitet na sceni. Teatar OM suvereno vlada tom veštinom. ..Meret G. Sorensen, Dagbladet Holstbro, 25.10.2001. |