|
|
|
|
|
|
Fragmenti
Koreografija i režija: Olivera Kovačević-Crnjanski i Saša Asentić
Kostimograf: Marina Sremac
Igraju: Andreja Kulešević, Frosina Dimovska, Saša Asentić
Majstor svetla: Miodrag Mihalek
Majstor tona: Dušan Jovanović
Tonski saradnik: Predrag Petruševski
Video animacija: Vladimir Kojić, Saša Asentić
Inspicijenti: Olgica Banovčanin, Tanja Milanov
|
|
|
|
|
|
|
|
Spoljašnji i unutrašnji krugovi
Koreografija i režija: Jens van Dal
Kompozitor: Greg Smit
Asistenti koreografa: Patricija van Dojtkom i Olivera Kovačević-Crnjanski
Kostimograf: Marina Sremac
Igraju: Jelena Marković, Andreja Kulešević, Frosina Dimovska, Saša Krga, Ana Lečić, Danijela Vojnovski, Maja Stanković, Ivana Ivanov, Bojana Matić
Majstor svetla: Miodrag Mihalek
Majstor tona: Dušan Jovanović
Tonski saradnik: Predrag Petruševski
Inspicijenti: Olgica Banovčanin, Tanja Milanov
|
|
|
|
|
|
|
|
Fragmenti u koreografiji i režiji Olivere Kovačević i Saše Asentića, na muziku Dada Džihada i Modern kvarteta, postavljeni su kao plesna studija kojom se na snažan način istražuje i vlastito telo i njegov odnos prema telu drugog. Ovi fragmenti ili stavovi u pokretu', koje su sa punim angažovanjem svojih zanimljivih igračkih individualnosti doneli Andreja Kulešević, Frosina Dimovska i Saša Asentić nisu imali narativne predznake, pa njihova struktura dozvoljavala stalnu raznolikost i u plesu svakog pojedinca i u njihovoj zajedničkoj igri. Agresivnost, jedna od značajnih komponenti savremene igre, u Fragmentima je određenim osmišljavanjem telesnog zadiranja u ono što drugi sobom nosi, a da se pritom ne štedi ni malo sopstveno telo, otvarala je mogućnost razvijanja i stalnog vizuelnog menjanja plesnih slika. Izvorište toga poticalo je iz različitosti fizikusa, iskustva i moći ekspresije svakog od primernih izvođača.
|
|
|
|
|
|
|
|
Spoljašnji i unutrašnji krugovi, koje je postavio i režirao mladi belgijski koreograf Jens van Dal (radi u Plesnoj akademiji u Arnemu, Holandija), okupio je soliste Baleta SNP na realizaciji teško prihvatljive ideje da agresivnost prema drugome može prerasti u zagrljaj i nežnost. Muzička osnova Grega Smita nije dozvoljavala predah ili romantične pasaže, a novosadski umetnici su tu Dalovu gotovu neprijatnu agresivnost prema sopstvenom telu i telu drugih prikazali sa izrazitom predanošću u usvajanju zahteva koreografa.
|
|
|
|
|
|
|
|
Sigurno je da je gostovanje Jensa van Dala obogatilo saznanja o delu traganja u savremenoj umetničkoj igri svih učesnika na premijeri Foruma za novi ples, pa ovakvo upoznavanje iskustava drugih treba i ubuduće negovati. Ipak, teret Olivere Kovačević-Crnjanski i Saše Asentića više je dirnuo naša čula i podstakao osećanja i razmišljanja o suštini novog plesa, koji ni u Novom Sadu, ni u našim drugim kulturnim sredinama, nije niti će biti na marginama. Naprotiv.
|
|
|
|
|
|