|
|
|
|
|
|
Autor, koreograf: Svetlana Đurović
Stručni konsultant: Milica Jovanović
Muzika: Boris Kovač - po izboru Svetlane Đurović (K. Šalaev, A. Adam, J. Zelver)
Kostim: Milica i Dafina Branković
Scenografija: Madlenijum
Muzika, obrada: Svetlana Đurović, Ranko Lasica
Video art: Ranko Lasica, Svetlana Đurović
|
|
|
|
|
|
|
|
Uloge: Olga Spesivceva: Lena Markuš, Tajana Cvjetković; Muškarac: Ranko Lasica; Majka: Milena Ćujić
Igraju: Danica Renar, Ana Dubljević, Ana Alimpić, Ivana Marković, Jasmina Bakić, Nevena Pešić, Slaven Momčilović
|
|
|
|
|
|
|
|
Dramaturška nit u ovoj plesnoj predstavi bila je jasna: bajkovito snoviđenje u poznatoj romantičnoj priči o Vilis Žizeli preplitalo se sa surovim prizorima iz stvarnog života Olge Spesivceve. Tako se protagonistkinja - tanana, visoka, eterična Lena Markuš igrajući najpoznatije odlomke iz Adamove Žizele suočavala sa grubošću okruženja u bolnici umobolnih i surovom pritisku zloglasnog NKVD kojima je bila izložena Spesivceva, koju su u domovini smatrali izdajnikom Revolucije, a na Zapadu ruskim špijunom. Tužna nepravednost dvadesetdvogodišnjeg zatočenja velike balerine u azilu za psihijatrijske bolesnike u Americi u postavci Đurovićeve je iskazana snažno, posebno u igri ansambla, koji je delovao homogeno u prikazivanju mračnih prizora ludila koji su čuvenu balerinu toliko dugo okruživali. Igračku radnju su veoma uspešno pratili video snimci početka Oktobarske revolucije u Rusiji, a posebno je bilo dragoceno upoznavanje sa igrom Spesivceve (varijacija iz I čina Žizele) na jednom davnom snimku iz prvih decenija XX veka. Ništa manje nije bio uzbudljiv snimak Spesivceve u dubokoj starosti - živela je 96 godina - na kome njeno lice, još lepih i plemenitih crta krase velike, žive, umne i izražajne oči
Sponzori predstave:
Sekretarijat za kulturu grada Beograda
Ministarstvo kulture Srbije
Direct media
Tehnomanija
|
|
|
|
|
|